• Benjamins JO6

Bij VV Maarssen kan ook de kleinste jeugd voetballen!

JO-6 (Benjamins) bij vv Maarssen is bedoeld voor kinderen die beginnen met voetballen in de leeftijdscategorie van bij voorkeur 4 tot uiterlijk 5 jaar oud. Kinderen die ouder zijn dan 5 jaar komen voetballen bij ons in de Interne Competitie

Het motto hierbij is: â€˜voetballen leer je vooral door te voetballen’.

Belangrijk bij dit motto is dat de leerbaarheid en het plezier van het voetbalspel wordt vergroot door het voetbal voor deze kinderen te vereenvoudigen en overzichtelijker te maken. Het principe wat zich het meest leent om het voetballen te ontwikkelen is 4 tegen 4 (of 5 tegen 5) zonder keeper. Het zorgt voor heel veel balcontact en bevordert de spelvreugde en de ontwikkeling van het kind. En daar gaat het tenslotte om. Kinderen in deze leeftijd zijn naast het doelpunten maken vooral gericht op het in het bezit houden van de bal, het pingelen, het spelen van de bal naar een medespeler en schieten op doel. In de trainingen ligt daarom het accent op het spelenderwijs leren omgaan met de bal in basisvormen, waarbij er zoveel mogelijk met kleine aantallen wordt geoefend. In het partijspel kunnen verschillende accenten worden gelegd, waarin de handelingen van de kinderen met de bal benadrukt worden (zoals dribbelen-passeren, passen en schieten). Het doel van het Benjamin voetbal is dat de kinderen plezier hebben in het voetballen, de basisbeginselen leren van het voetbal en hun balbeheersing en balgevoel ontwikkelen.

Kennismaken & Trainingen
    Als u uw kind kennis wilt laten maken met voetbal dan mag hij/zij meedoen met de JO-6 (Benjamins) bij vv Maarssen. U kunt uw kind dan drie keer mee laten trainen en vervolgens besluiten om door te gaan en lid te worden. De training is elke zondag van 09.30 uur tot 10.30 uur.

Voor meer informatie kunt u terecht bij onze lichtingscoordinator van de Benjamins. Hij is te bereiken via benjamins@vvmaarssen.nl.

• Trainer(s) Benjamins

NaamFunctie
    Sar, Cees van derTrainer

Er zijn 2 teamleden van wie de naam vanwege privacyredenen niet getoond wordt.

• Trainingstijden

Elke zondag van 9.30 tot 10.30 uur op veld 11 (indien de grasvelden zijn afgelast wijken wij uit naar kunstgrasveld 3).

• Team indeling

Er zijn 24 teamleden van wie de naam vanwege privacyredenen niet getoond wordt.

• Staat jouw naam niet in het team?
    I.v.m. met privacywet (AVG) mogen wij zonder toestemming geen namen publiceren zonder toestemming van de speler (of indien de speler onder de 14 is, van de ouders).

Hoe geef ik VV Maarssen toestemming om mijn naam zichtbaar te maken?
    U kunt dit doen door in de voetbal.nl app hiervoor toestemming te geven. Download de app via de Apple Store of Google Playstore. Na het downloaden dient u zich te registreren in de app (gebruik hiervoor het mailadres waarmee u zich heeft ingeschreven bij VV Maarssen). Na het registreren kunt u inloggen en kunt u toestemming geven in de instellingen (indien u ouder bent ziet u uw kinderen staan bij 'Mijn Kinderen'). Kies hierna op Normaal of Beperkt en de naam van uw kind is binnen 1 uur zichtbaar op de site).

Komt u er niet uit en heeft u hulp nodig?
    Stuur in dit geval een mail met uw vraag naar secretaris@vvmaarssen.nl