• Op 20 september jl. heeft het bestuur overleg gehad met de Gemeente Stichtse Vecht inzake de planning en ontwikkeling van het Sportpark Daalseweide - Zuilense Vecht. Graag geven we jullie via deze weg weer een korte update van de stand van zaken:

• De aanbesteding van het nieuwe clubhuis is van start gegaan met een (openbare) voorselectie. Deze fase wordt voor de jaarwisseling afgerond. Daarna kunnen kandidaat-partijen hun plan indienen. Het streven is om voorjaar 2023 een partij te selecteren die het clubgebouw gaat ontwerpen en realiseren.
    • Omdat (op ons verzoek) de aanbesteding door de gemeente wordt verzorgd hebben we met een uitgebreidere aanbestedingsprocedure te maken. Ook de voorbereiding van het nieuwe bestemmingsplan vraagt extra tijd. Hierdoor is start bouw vertraagd. De 1e paal van het nieuwe clubgebouw staat nu ingepland voor november 2023, oplevering van het clubgebouw najaar 2024.
    • De planning van de twee nieuwe kunstgrasvelden (veld 5 en DWSM) hangt nauw samen met de bouw van het nieuwe clubhuis en de beschikbaarstelling van de gemeentelijke bijdrage hiervoor. We kijken nog naar het meest geschikte moment hiervoor: zomer 2023 of zomer 2024.

Los van deze zaken staat de vervanging van de toplaag van het huidige veld 2 op de agenda. Dat staat in principe nog gepland voor zomer 2023. Ook hierover zijn er nog beslissingen te nemen door het bestuur als gevolg van een ander traject bij de gemeente inzake subsidie bij vervanging van toplagen.

Zodra er een partij is gevonden die het clubgebouw gaat realiseren zullen wij een informatieavond organiseren.

Het vraagt om een lange adem maar stap voor stap komen we dichterbij een nieuw sportcomplex voor onze club.

Tot slot is het leuk om te melden dat in het kader van alle plannen ook de MBO Sportacademie naar Zuilense Vecht is verhuisd. 300 sportstudenten die overdag voor veel meer leven op het park zullen zorgen. Hiervoor zijn tijdelijke units geplaatst aan de Utrechtse zijde van het sportpark. Het plan is om in de toekomst sporthal Zuilen te verbouwen met leslokalen. Wij zijn met het MBO inmiddels in gesprek over een nadere samenwerking met VV Maarssen. Op dit moment geven zij al training aan de JO8 en de JO9 op woensdagavond.

Het Bestuur