• Voorzitters voetbalclubs Stichtse Vecht tekenen harmonisatie!!

Na een strijd van bijna 10 jaar hebben de voorzitters van Stichtse Vecht gisteren officieel getekend voor de harmonisatie van de sportvelden.
    In het bijzijn van wethouder Karin van Vliet en ambtenaren Stephan Mellegers en Marcel Scheefhals van de gemeente Stichtse Vecht hebben de voetbalclubs binnen Stichtse Vecht een strijd van 10 jaar afgesloten met het ondertekenen van het harmonisatie akkoord. Uiteraard heeft Edwin Groeneveld als interim voorzitter namens VV Maarssen getekend.
    Wat houdt dit nu precies in:

1. Vanaf heden zijn we zelf verantwoordelijk voor het onderhoud van de velden. De gemeente doet hier niks meer in. Dit betekent dat we zelf kunnen schakelen met een aannemer en dus ook een betere kwaliteit kunnen garanderen. Momenteel lopen gesprekken met diverse aannemers.
    2. Voor het vervangen van de velden krijgen we de helft van de gemeente. Dit was altijd 1/3 dus hier maken we een mooie stap.
    3. Veld 2 wordt dit jaar nog vervangen als dit lukt met de aannemers.

Met deze regeling kunnen we de toekomst in en kunnen we voetbal in Maarssenbroek ook in de toekomst garanderen.
    Het traject heeft de voetbalclubs binnen Stichtse Vecht met elkaar verbonden, wat denk ik de grootste winst is van het hele traject.
    Via deze weg nog een speciale dank voor Gerard Houterman welke als mediator zowel de clubs als gemeente enorm geholpen heeft om de impasse te doorbreken.

Namens bestuur VV Maarssen